Οι εικόνες και οι φωτογραφίες που προέρχονται από ιδιωτικά αρχεία, να ΜΗΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΝΤΑΙ

Translate

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

ΑΚΑΘΙΣΤΟΣ ΥΜΝΟΣ

                                                 ΧΑΙΡΕ, ΑΓΙΑ ΑΓΙΩΝ ΜΕΙΖΩΝ.

Η ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΓΟΡΓΟΕΠΗΚΟΟΥ ΨΑΧΝΩΝ

Κοντάκιον
Ήχος πλ. δ'. Τή υπερμάχω.
Τή υπερμάχω στρατηγώ τα νικητήρια
Ως λυτρωθείσα των δεινών ευχαριστήρια
Αναγράφω σοι η πόλις σου Θεοτόκε.
Αλλ' ως έχουσα το κράτος απροσμάχητον
Εκ παντίων μέ κινδύνων ελευθέρωσον
Ίνα κράζω σοι·
Χαίρε Νύμφη ανύμφευτε.

    
    Ο ΑΚΑΘΙΣΤΟΣ ΥΜΝΟΣ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΕΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΩΣ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΥΜΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΥΜΝΟΓΡΑΦΙΑΣ. ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ 72 ΣΤΙΧΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ (144 ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥΣ  ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΗΣ).
   ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗ, Ο ΥΜΝΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 626 μ.χ., ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΒΑΡΟΥΣ. Η ΑΒΑΡΙΚΗ ΠΑΝΣΤΡΑΤΙΑ , ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΜΕΝΗ ΤΗΝ ΑΠΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ (Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ  ΕΙΧΕ ΕΚΣΤΡΑΤΕΥΣΕΙ ΕΝΑΝΤΙΩΝ ΤΩΝ ΠΕΡΣΩΝ) ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΑΡΧΙΚΩΣ ΣΤΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ ΣΤΙΣ 29 ΙΟΥΝΙΟΥ 626μ.χ. ΠΡΟΚΑΛΩΝΤΑΣ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΤΟΣΟ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΕΠΙΠΕΔΟ, ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΕ ΥΛΙΚΟ. ΚΑΤΟΠΙΝ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕ ΚΑΙ ΕΦΤΑΣΕ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΥΟΥΣΑΣ. ΟΙ ΔΙΟΙΚΟΥΝΤΕΣ ΤΗΝ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ, ΜΕ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΝ ΜΑΓΙΣΤΡΟ ΒΩΝΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΣΕΡΓΙΟ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΜΕ ΔΕΛΕΑΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ, ΠΙΘΑΝΩΣ ΜΕ  ΧΡΗΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΝΑ ΣΥΝΘΗΚΟΛΟΓΗΣΟΥΝ. ΟΙ ΑΒΑΡΟΙ ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ ΠΙΣΤΕΥΟΝΤΑΣ ΠΩΣ ΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΕΚΠΟΡΘΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΥΟΥΣΑ. ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΟΤΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΥΝΟΔΕΥΕ ΤΟΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΣΙΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ ΕΙΧΑΝ ΑΠΟΜΕΙΝΕΙ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΠΟΥ ΠΛΑΙΣΙΩΝΑΝ ΤΗΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΦΡΟΥΡΑ.
     Η ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΗΤΑΝ ΣΚΛΗΡΗ. ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΤΙ Η ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΑΒΑΡΩΝ ΥΠΕΡΑΙΒΕΝΑΙ ΤΙΣ 200.000.
    Ο ΜΑΓΙΣΤΡΟΣ ΒΩΝΟΣ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΕ ΝΑ ΕΜΨΥΧΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΛΙΓΟΣΤΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΠΟΥ ΦΥΛΑΓΑΝ ΜΕ ΘΑΡΡΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑ ΤΑ ΤΕΙΧΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.  Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΣΕΡΓΙΟΣ ΕΧΟΝΤΑΣ ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΥΠΕΡΜΑΧΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΠΕΡΙΕΤΡΕΧΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΥΟΥΣΑ ΠΡΟΣΠΑΘΩΝΤΑΣ ΝΑ ΕΜΨΥΧΩΣΕΙ  ΤΟΥΣ ΛΙΓΟΣΤΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΞΕΓΕΙΡΕΙ  ΤΟΥΣ ΑΠΕΙΡΟΠΟΛΕΜΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ. 
     ΙΕΡΕΙΣ,  ΓΕΡΟΙ , ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΧΑΝ ΚΑΤΑΚΛΥΣΕΙ ΤΟ ΝΑΟ ΤΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΨΑΛΑΝ ΤΟΝ ΑΚΑΘΙΣΤΟ ΥΜΝΟ ( Υπεραγία Θεοτόκε και σώσον ημάς).

  Είναι κατασκευασμένη από κηρομαστίχα και με μύρο περιρρεομένη. Στο πίσω μέρος σε αργυρά πλάκα, είναι τετυπωμένος ο Αυτοκράτορας Αλέξιος Γ΄ ο Κομνηνός και ο Όσιος Διονύσιος ο κτήτορας της Μονής και είναι γραμμένο το εξής: «Αυτή η είκών η Θαυματουργός εστί την οποίαν βάσταξέ Σέργιος ο Πατριάρχης περιερχόμενος τα τείχη της Κωνσταντινουπόλεως έδιωξε τους πολεμίους και την οποίαν ό Αυτοκράτωρ Αλέξιος ιδιοχείρως εδώρησε τω Άγίω Διονυσίω» ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ MESSAPIANEWS.
   Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΕΓΙΝΕ ΣΤΙΣ 6 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ . ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ, ΟΙ ΑΒΑΡΟΙ ΚΑΤΕΛΑΒΑΝ ΤΟ ΝΑΟ ΤΩΝ ΒΛΑΧΕΡΝΩΝ. ΟΜΩΣ , ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΡΟΣ ΤΑ ΤΕΙΧΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΥΟΥΣΑΣ Ο ΕΧΘΡΟΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣ ΕΚΠΛΗΞΗ ΟΛΩΝ.  ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΣΤΕΡΓΙΑ ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΘΑΛΑΣΣΑ Ο ΕΧΘΡΟΣ  ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΚΥΡΙΕΥΣΕΙ ΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ.
     ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΑΥΤΟ ΠΡΟΞΕΝΗΣΕ ΣΥΓΧΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΞΗ. ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ ΣΕ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΑΒΑΡΩΝ, ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑIΟΙ ΕΙΧΑΝ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΖΩΕΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΤΟΣΟ ΑΠΟ ΞΗΡΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ.  Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΑΒΑΡΟΣΛΑΒΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΕΒΛΕΠΑΝ  ΜΙΑ ΜΑΥΡΟΦΟΡΟΥΣΑ ΓΥΝΑΙΚΑ  ΠΟΥ ΓΥΡΙΖΕ ΑΣΤΑΜΑΤΗΤΑ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΙΧΗ ΕΧΟΝΤΑΣ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΨΗΛΑ ΣΑΝ ΝΑ ΠΡΟΣΕΥΧΟΤΑΝ. ΤΑ ΖΩΑ ΑΓΡΙΕΥΟΝΤΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΛΗΣΙΑΖΑΝ ΤΑ ΤΕΙΧΗ KAI ΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ  ΕΧΑΝΑΝ ΤΗΝ ΤΟΛΜΗ ΤΟΥΣ ( Χαίρε, ως βροντή τους εχθρούς καταπλήτουσα, Χαίρε, δι΄ης εχθροί καταπίπτουσι). 
       Ο ΕΧΘΡΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΞΗ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕ ΝΑ ΛΥΣΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙ ΑΠΡΑΚΤΟΣ ΣΤΙΣ 8 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΤΟΥ 626 μ.χ.. Ο ΛΑΟΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΥΟΥΣΑΣ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟ ΘΑΥΜΑΣΤΟ  ΑΥΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΗΚΕ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΝΑΟ  ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΩΝ ΒΛΑΧΕΡΝΩΝ ΚΑΙ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΗ ΚΑΤΑΝΥΞΗ ΕΨΑΛΕ ΤΟΝ ΑΚΑΘΙΣΤΟ ΥΜΝΟ ΩΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ  (Χαίρε, Νύμφη ανύμφευτε.).
     ΠΟΙΗΤΗΣ ΤΟΥ ΑΚΑΘΙΣΤΟΥ ΥΜΝΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΕΙΤΕ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΣΕΡΓΙΟΣ ΕΙΤΕ  Ο ΔΙΑΚΟΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΣΙΔΗΣ, ΣΚΕΥΟΦΥΛΑΚΑΣ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ. ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΝΑ ΥΠΗΡΞΕ ΜΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ   ΜΥΣΤΡΑΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ,   ΝΙΚΗ  Ν.   ΚΑΛΠΑΚΙΔΟΥ
    ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΙΣ ΒΡΗΚΑ ΣΕ ΕΝΑ  ΒΙΒΛΙΑΡΑΚΙ ΤΟΥ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΧΡΟΝΙΑ. ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΗΤΗΣ ΜΑΣ ΗΤΑΝ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ, Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΟΣ. ΚΑΠΟΙΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΤΙΣ ΑΝΤΛΗΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ " Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ".

Σάββατο 17 Μαρτίου 2012

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ ΨΑΧΝΩΝ ΕΥΒΟΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΥΡΩ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΒΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ 1

 ΚΕΙΜΕΝΟ  ΚΑΙ ΦΩΤΟ : Β.Γ.ΜΠΙΣΜΠΙΚΟΠΟΥΛΟΥ


                                    192Ο / ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΑΝΔΡΩΝ.
 ΟΤΑΝ ΤΑ ΥΦΑΣΜΑΤΑ ΗΤΑΝ  ΑΠΟ ΚΑΛΟ ΥΛΙΚΟ., ΤΟΝ  ΤΥΠΟΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΦΟΡΕΣΙΑΣ ΤΟΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΓΙΟΡΤΙΝΗ.
                                                        ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Κ. ΜΑΛΑΓΑΣ


   ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙ Η ΒΡΑΚΟΠΑΝΤΕΛΟΝΟ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟ ΑΠΟ ΧΟΝΔΡΟ ΥΦΑΣΜΑ, ΤΗ ΛΕΓΟΜΕΝΗ ΤΣΟΧΑ ΚΑΙ ΠΟΥΚΑΜΙΣΑ ΒΑΜΒΑΚΕΡΗ ΚΥΡΙΩΣ ΤΟΥ ΑΡΓΑΛΕΙΟΥ. Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΥΦΑΣΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΤΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΕΚΕΙΝΟΥ ΠΟΥ ΤΗ ΦΟΡΑΕΙ.
              1925 /ΨΑΧΝΙΩΤΗΣ ΜΕ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ: ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΑ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΤΥΧΕΣ , ΠΟΥΚΑΜΙΣΑ, ΖΑΚΕΤΑ  ΥΦΑΝΤΗ  ΚΑΛΤΣΕΣ ΜΑΚΡΙΕΣ  ΚΑΙ ΤΣΑΡΟΥΧΙΑ.
                                     ΕΙΚΟΝΙΖΟΜΕΝΟΣ    ΣΤΕΦΑΝΟΣ Β. ΔΟΥΔΑΛΗΣ.
    ΤΩΝ ΓΕΡΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΩΝ Η ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΑ ΗΤΑΝ ΜΑΚΡΙΑ, ΙΣΑΜΕ  ΤΟ ΓΟΝΑΤΟ ΚΑΙ ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ ΠΤΥΧΕΣ.  ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΤΕΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΝΕΑ ΠΑΛΙΚΑΡΙΑ, ΗΤΑΝ ΚΟΝΤΗ, ΦΟΥΝΤΩΤΗ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΤΥΧΕΣ. ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ ΜΕΣΟΝ ΕΠΙΔΕΙΞΗΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΟΧΗΣ.

ΑΠΟ ΤΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ Η ΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΑΣ:
                                                                                                  - ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΑ
                                                                                                   -ΦΕΡΜΕΛΗ
                                                                                                   -ΓΕΛΕΚΙ
                                                                                                   -ΣΕΛΑΧΙ
                                                                                                   -ΦΕΣΙ
                                                                                                   -ΚΑΛΤΣΕΣ
                                                                                                          H
                                                                                                     ΚΑΛΤΣΟΝ
                                                                                                   -ΤΣΑΡΟΥΧΙΑ
                                                                                                   -ΚΟΥΜΠΟΥΡΙΑ
   

ΑΠΟ ΤΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ Η ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΦΟΡΕΣΙΑ:
                                                                                       - ΜΑΝΔΗΛΑ Η ΣΑΠΛΑ (ΕΠΙΣΗΜΟ)
                                                                                       - ΜΙΣΟΦΟΡΙ
                                                                                       -ΖΗΠΟΥΝΙ  Η   ΓΙΛΕΚΟ
                                                                                       - ΤΡΑΧΗΛΙΑ
                                                                                       - ΣΕΓΚΟΥΝΑ
                                                                                       - ΠΟΔΙΑ
                                                                                       - ΚΛΗΔΟΤΗΡΙΑ 
                                                                                       - ΚΑΛΤΣΕΣ
                                                       - ΦΛΟΥΡΙΑ(ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ), ΚΑΡΦΙΤΣΑ, ΠΕΝΤΑΓΙΟΝ, ΒΡΑΧΙΟΛΙ, ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΙΑ.

Η ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΠΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΕΜΟΡΦΕΣ, ΚΑΛΟΓΟΥΣΤΕΣ  ΚΑΙ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΠΟΙΚΙΛΙΑ.  ΤΑ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ ΑΛΛΑ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΑΠΟ ΗΛΙΚΙΑ ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ, ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΜΕΣΑ  ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΣΤΡΩΜΑΤΩΣΗ. 
ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΕΙΝΑΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΥΜΑΡΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΣΕ ΔΥΟ ΜΕΓΑΛΑ ΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ, ΤΗΝ ΧΑΛΚΙΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ Η ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ   ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΗΤΑΝ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΗ .  
1930  /  ΝΥΦΙΑΤΙΚΟ ΡΟΖ ΜΕΤΑΞΩΤΟ ΦΟΡΕΜΑ ΡΑΜΜΕΝΟ ΤΟ  1923 ΑΠΟ  ΨΑΧΝΙΩΤΙΣΣΕΣ   ΜΟΔΙΣΤΡΕΣ, ΤΙΣ ΚΑΡΦΙΝΕΣ.   ΤΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΘΕΝΤΙΚΑ  ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΑΤΑ ΦΛΟΥΡΙΑ.
                              ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΠΙΣΜΠΙΚΟΠΟΥΛΟΥ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΜΑΛΑΓΑ
1910 / ΒΕΛΟΥΔΙΝΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ ΜΕ ΥΦΑΝΤΑ ΜΙΣΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΕΣ ΔΑΝΤΕΛΕΣ ΠΟΥ ΤΙΣ ΕΠΛΕΚΑΝ ΜΟΝΕΣ. ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΕΣ  ΜΕ ΚΛΩΣΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΑΝ ΜΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ  ΓΝΕΣΙΜΟ ΤΟΥ ΜΑΛΛΙΟΥ ΤΩΝ ΠΡΟΒΑΤΩΝ/ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΔΙΑΚΡΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΚΛΕΙΔΩΤΗΡΙΑ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΗΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΚΟΡΟΖΟΥ, ΔΙΠΛΑ Η ΕΠΙΣΤΗΘΙΑ ΦΙΛΗ  ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΑΤΣΗ  ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΠΑΣΣΑΛΗ.


ΤΕΤΑΡΤΗ ΓΕΝΙΑ ΦΟΡΑΕΙ  ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΨΑΧΝΙΩΤΙΚΗ  ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ / ΥΦΑΝΤΗ ΤΟΥ ΑΡΓΑΛΕΙΟΥ ΦΟΡΕΣΙΑ ΜΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΗ ΔΑΝΤΕΛΑ ΤΟΥ 1912 ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΙΑΣ ΕΠΟΧΗΣ ΣΥΝΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΝ ΠΙΑ ΘΑ ΦΟΡΕΣΕΙ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΦΟΡΕΣΙΑ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕ ΜΟΝΗ ΤΗΣ.



                                                       



1920 /  ΝYΦΙΑΤΙΚΗ ΒΕΛΟΥΔΙΝΗ ΚΟΚΚΙΝΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΜΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΗ ΔΑΝΤΕΛΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΞΩΤΗ  ΣΑΛΠΑ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΑΤΣΗ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΠΑΣΣΑΛΗ


  ΤΡΙΤΗ ΓΕΝΙΑ ΦΟΡΑΕΙ ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΝΥΦΙΑΤΙΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΤΟΥ 1924.  ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΞΩΤΗ, ΡΟΖ  ΜΕ ΑΝΑΓΛΥΦΑ ΣΧΕΔΙΑ  ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΔΑΝΤΕΛΑ ΚΑΙ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΛΕΝΗΣ ΚΑΙ ΣΠΥΡΟΥ ΡΟΥΣΟΔΗΜΟΥ. Η ΣΕΓΚΟΥΝΑ  ΕΙΝΑΙ ΝΥΦΙΑΤΙΚΗ, " ΧΡΥΣΗ" ΚΑΙ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Η ΤΣΕΒΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΓΙΑΝΝΗ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΚΑΡΑΓΚΟΥ. ΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΕ Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΦΟΡΕΣΑ 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 1980 ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΛΑΣΩ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΩ ΤΟ ΣΤΕΦΑΝΗ ΣΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΩΝ ΨΑΧΝΨΩΝ.
  

                             1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΨΑΧΝΩΝ

"ΜΕΓΑΛΟΙ ΝΕΚΡΟΙ, ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΨΑΧΝΩΝ ΓΟΝΥΠΕΤΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΠΡΟ ΤΟΥ ΜΝΗΜΕΙΟΥ ΣΑΣ  ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΤΟ ΣΤΕΦΑΝΟ ΤΟΥΤΟ ΩΣ ΕΝΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΤΟΥΣ............................................................................................................"


1937/ Η  ΦΟΡΕΣΙΑ  ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ΔΟΥΔΑΛΗ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΔΑΝΕΛΗ ΑΠΟ ΚΑΣΤΕΛΛΑ  ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΚΕΝΤΗΤΗ ΥΦΑΝΤΗ ΤΟΥ ΑΡΓΑΛΕΙΟΥ ΜΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΗ ΔΑΝΤΕΛΑ. Ο ΜΙΚΡΟΣ ΚΩΣΤΑΣ ΔΑΝΕΛΗΣ ΦΟΡΑΕΙ ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΑ  ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΤΥΧΕΣ.
ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΤΩΝ ΥΦΑΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΦΟΡΕΣΙΑΣ ΥΠΟΔΗΛΩΝΑΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΙΦΑΝΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ. ΤΙΣ" ΠΛΟΥΣΙΕΣ" ΦΟΡΕΣΙΕΣ ΤΙΣ ΦΟΡΟΥΣΑΝ ΟΙ ΝΟΙΚΟΚΥΡΟΠΟΥΛΕΣ
ΑΡΧΕΙΟ: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ Β. ΔΟΥΔΑΛΗ

















                                                              1925-1930 /
  ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΚΑΣΤΕΛΛΑΣ.       ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΧΕΙΜΩΝΑ.  ΑΝΑΔΗΜΟΣΕΥΣΗ ΑΠΟ                       http://www.messapianews.gr/
                      ΚΕΝΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΒΕΛΟΥΔΙΝΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ ΤΩΝ ΚΑΘΕΝΩΝ ΜΕ ΥΦΑΝΤΑ ΜΙΣΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΕΣ ΔΑΝΤΕΛΕΣ. ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΟΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΠΕΛΕΣ ΗΤΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ, ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ KAI TO ΜΠΛΕ: ΑΡΧΕΙΟ ΣΠΥΡΟΥ  ΡΑΠΤΑΚΗ
ΑΝΑΔΗΜΟΣΕΥΣΗ ΑΠΟ   http://www.messapianews.gr/


http://psahnaevia.blogspot.gr/2012/05/blog-post.html
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΝΤΥΣΙΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΜΕΣΣΑΠΙΑ
                 
                                                          900 - 999

                                                        

Πέμπτη 8 Μαρτίου 2012

ΝΗΣΤΙΣΙΜΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ 1 ΨΑΧΝΩΝ -ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΣΥΜΤΑΓΗ

ΚΕΙΚ ΝΗΣΤΙΣΙΜΟ ΜΕ ΠΕΤΙΜΕΖΙ   ( ΨΑΧΝΙΩΤΙΚΟ ΡΑΒΑΝΙ )  ΠΟΛΥ ΠΑΛΙΑ ΣΥΝΤΑΓΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ( ΠΡΙΝ ΤΟ 1900)
                                              ( ΜΑΣ ΤΗΝ ΕΔΩΣΕ Η ΓΙΑΓΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ )

ΥΛΙΚΑ:

               ΑΛΕΥΡΙ  ΟΣΟ ΠΑΡΕΙ (ΚΑΘΑΡΟ ΨΑΧΝΙΩΤΙΚΟ ΑΛΕΥΡΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΥΛΟΥΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ)
                   1 ΚΟΥΠΑ  ΑΓΝΟ ΨΑΧΝΙΩΤΙΚΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ
                   1 ή 2 ΚΟΥΠΕΣ ΖΑΧΑΡΗ
                   ΞΥΣΜΑ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΟΥ (ΑΠΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΕΣ ΤΗΣ ΑΥΛΗΣ ΜΑΣ)
                   ΤΟ ΧΥΜΟ 4 ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΩΝ ( ΘΑ ΔΙΑΛΥΣΟΥΜΕ 1 ΚΟΥΤΑΛΑΚΙ ΣΟΔΑ) Ή
                   1 bakihg powder
                    ΠΕΤΙΜΕΖΙ  ( μισό κρασοπότηρο0
                   ΛΙΓΟ ΞΥΔΙ
                   3 ΒΑΝΙΛΙΕΣ                  
                   ΛΙΓΟ ΑΛΑΤΑΚΙ
               ΠΡΟΑΙΡΕΤΚΑ:  ΤΡΙΜΜΕΝΟ ΓΑΡΥΦΑΛΛΟ, ΤΡΙΜΜΕΝΗ ΚΑΡΥΔΑ
              
ΕΚΤΕΛΕΣΗ:

                   ΧΤΥΠΑΜΕ ΤΟ ΛΑΔΙ ΜΕ ΤΗΝ ΖΑΧΑΡΗ. ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΜΕ ΤΙΣ ΒΑΝΙΛΙΕΣ, ΤΟ ΠΕΤΙΜΕΖΙ, ΤΟ ΞΥΔΙ, ΤΟ ΞΥΣΜΑ, ΤΟ baking powder, ΤΟ ΑΛΑΤΑΚΙ, ΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΜΕ ΤΗ ΣΟΔΑ ΚΑΙ ΣΙΓΑ, ΣΙΓΑ ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΜΕ ΑΛΕΥΡΙ.ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΧΤΥΠΗΜΑ ΤΟΥ ΜΙΓΜΑΤΟΣ. ΑΦΟΥ ΟΜΟΓΕΝΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΑ ΥΛΙΚΑ, ΤΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΣΕ ΕΝΑ ΑΛΕΥΡΩΜΕΝΟ ΤΑΨΑΚΙ ΚΑΙ ΨΗΝΟΥΜΕ ΓΙΑ 1 ΩΡΑ ΠΕΡΙΠΟΥ  ΣΤΟΥΣ 180o C.
   ΟΙ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΙ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΤΙΜΕΖΙ, ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΣΕ ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΑΣΒΕΣΤΙΟ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟ (ΑΝΑΙΜΙΑ) KAI ΒΟΗΘΑΕΙ ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΕΝΤΕΡΟΥ.
                ( ΤΟ ΜΙΓΜΑ ΟΥΤΕ ΠΟΛΥ ΝΕΡΟΥΛΟ ΟΥΤΕ ΠΟΛΥ ΣΦΙΧΤΟ)
        
ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΗΠΟ ΜΟΥ
ΓΛΥΚΟ ΤΟΥ ΚΟΥΤΑΛΙΟΥ  ΚΥΔΩΝΙ
                                      ( ΜΑΣ ΤΗΝ ΕΔΩΣΕ Η ΓΙΑΓΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ)

ΥΛΙΚΑ: 1 κιλό κυδώνια
               1 κιλό ζάχαρη
               1 βανίλια
               λίγο λεμόνι
               3 γαρύφαλλα
               λίγα ξεφλουδισμένα αμύγδαλα α

                Πλένουμε, καθαρίζουμε και  κόβουμε τα  κυδώνια σε μικρά κομματάκια. Σε μια κατσαρόλα βάζουμε τα κυδώνια με 1 ποτήρι νερό και τα βράζουμε να πάρουν 2-3 βράσεις.  Τα σουρώνουμε και όπως είναι ζεστά αρχίζουμε να τα βάζουμε στην κατσαρόλα ως εξής: μια στρώση κυδώνια μια στρώση ζάχαρη έως να τελειώσουν τα υλικά. Βάζουμε την κατσαρόλα σε μεσαία φωτιά  εφόσον προσθέσουμε νερό και βανίλια. Βράζουμε τα υλικά μέχρι να δέσει το σιρόπι. Έπειτα κατεβάζουμε την κατσαρόλα από την φωτιά και προσθέτουμε μερικές σταγόνες λεμονιού. Αφήνουμε να κρυώσει και  τοποθετούμε  το γλυκό μας  και τα αμύγδαλα σε βάζα.      
          Με αυτό τον τρόπο έχουμε στο σπίτι μας σπιτικό και υγιεινό γλυκό.   Οι διατροφολόγοι το συστήνουν  ανεπιφύλακτα,  ιδιαίτερα όταν τα υλικά είναι από τον κήπο μας.

ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΜΑΝΟΥΛΑΣ ΜΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΓΑΤΣΗ ΜΠΙΣΜΠΙΚΟΠΟΥΛΟΥ


Nikolas Karatzas 
Η τουριστική και πολιτιστική προβολή του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων παρόλες τις δυσκολίες, πραγματοποιεί σταθερά βήματα.. Τα Ψαχνά με μια παραδοσιακή συνταγή της αντιδημάρχου Μαρίας Βασιλείου, (ευγενική παραχώρηση από το (psahnaevia.blogspot.gr) και τη βασιλικη Μπισμπικοπουλου. συμπεριλαμβάνονται στον "Γαστρονομικό οδηγό Εύβοιας και Σκύρου", που εκδόθηκε από το Επιμελητήριο Ευβοίας, έπειτα από την ιδέα της
Βούλα Αγιοστρατίτη και με την αμέριστη βοήθεια της Σίσσυ Νίκα. Πλέον θα κοσμεί τις ξενοδοχειακές μονάδες της Εύβοιας και τα πρακτορεία ταξιδίων!