Οι εικόνες και οι φωτογραφίες που προέρχονται από ιδιωτικά αρχεία, να ΜΗΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΝΤΑΙ

Translate

Σάββατο 29 Μαρτίου 2014

Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ-29 ΜΑΡΤΙΟΥ

1822 
 ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΥΒΟΙΩΤΕΣ ΚΗΔΕΥΟΥΝ    
 ΤΑ ΠΡΩΤΟΠΑΛΙΚΑΡΑ ΚΑΙ ΗΡΩΕΣ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ,
ΑΓΓΕΛΗ ΓΟΒΙΟ, ΚΩΤΣΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ,  ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΓΟΒΙΟ ΚΑΙ 15 ΑΛΛΑ  ΠΑΛΙΚΑΡΙΑ,
ΠΟΥ ΔΟΛΟΦΟΝΗΘΗΚΑΝ ΑΔΙΚΑ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΜΕΡΑ  ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ .

                  ΕΔΩ ΣΤΟ ΕΚΚΛΗΣΑΚΙ  ΤΟΥ ΑΓΙΑΝΝΗ (12ου  αιώνα) ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΕΛΛΑ ΕΥΒΟΙΑΣ ΚΗΔΕΥΤΗΚΕ Ο ΑΓΓΕΛΗΣ ΓΟΒΙΟΣ .

 ΟΣΟΝ ΑΝΑΦΟΡΑ  ΤΟΝ ΕΝΤΑΦΙΑΣΜΟ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ Η   ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΡΕΙΣ ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ
i) ΣΤΟΥ "ΚΑΝΑΤΑ ΤΗΝ ΕΛΙΑ" ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ, ii) ΣΤΟ ΟΥΡΔΗ ΚΑΙ iiii )ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΕΛΑ.
 ΣΥΜΦΩΝΑ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
 ΣΤΟΥ 'ΚΑΝΑΤΑ ΤΗΝ ΕΛΙΑ" ΕΝΤΑΦΙΑΣΑΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΗ ΚΩΤΣΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΕ ΤΑ ΠΑΛΛΙΚΑΡΙΑ ΤΟΥ, ΣΤΟ ΟΥΡΔΙ ΤΑ ΠΑΛΛΙΚΑΡΙΑ ΤΟΥ ΑΓΓΕΛΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΚΚΛΗΣΑΚΙ ΤΟΥ ΑΓΓΙΑΝΗ, ΤΟΝ ΟΠΛΑΡΧΗΓΟ ΑΓΓΕΛΗ ΓΟΒΙΟ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΦΤΑΣΕΙ ΕΚΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΥΛΟΥΡΙΑΔΑ ΒΑΡΙΑ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΞΕΨΥΧΗΣΕ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΩΡΕΣ.

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ Η ΣΤΕΡΝΑ

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΕΔΩ ΔΟΛΟΦΟΝΗΘΗΚΕ Ο ΗΡΩΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΘΙΟΣ ΦΙΛΟΣ ΤΟΥ ΑΓΓΕΛΗ
ΚΩΤΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΕ ΤΑ ΠΑΛΛΙΚΑΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ Ο ΑΔΕΡΦΟΣ ΤΟΥ ΑΓΓΕΛΗ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ.

ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΤΙ, ΕΑΝ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΧΑΘΕΙ  ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΑΥΤΟΙ  ΤΟΣΟ ΝΩΡΙΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΑ,  ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΟ ΟΤΙ Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΒΟΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ  ΘΑ ΕΙΧΕ ΑΛΛΗ ΕΞΕΛΙΞΗ.
ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ ΤΟΥΣ!


ΦΩΤΟ:Ν. ΚΑΛΠΑΚΙΔΗΣ 

Κυριακή 23 Μαρτίου 2014

ΠΑΛΙΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΠΟΔΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΠΙΑΣ

     ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΟΥΣΙΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΠΙΑΣ

Η ΠΟΔΙΑ
ΗΤΑΝ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΜΕΝΗ ΜΕ ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΥΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΥΠΟΛΟΙΠΗΣ ΦΟΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ  ΜΕΣΟ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ  ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ. ΤΟ ΓΟΥΣΤΟ , Η ΦΙΝΕΤΣΑ, Η ΕΠΙΔΕΞΙΟΤΗΤΑ   ΚΑΙ  Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΥΝΑΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ, ΑΠΟΤΥΠΩΝΟΤΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΣΕ ΑΥΤΟ  ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΦΟΡΕΣΙΑΣ


1890-1900 ΑΠΟ ΚΑΣΤΕΛΑ - ΥΦΑΝΤΗ ΓΙΟΡΤΙΝΗ ΠΟΔΙΑ  ΤΟΥ ΑΡΓΑΛΕΙΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΗ ΕΞ΄ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ  ΑΠΟ ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ  ΠΑΡΗΓΑΓΑΝ  ΟΙ ΜΕΣΣΑΠΙΩΤΕΣ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΕΓΧΩΡΙΕΣ ΑΚΑΤΕΡΓΑΣΤΕΣ  ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ





                                                       ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ 1910                                                   
                                                   ΨΑΧΝΙΩΤΙΚΕΣ  ΒΕΛΟΥΔΙΝΕΣ ΠΟΔΙΕΣ
ΣΤΟΛΙΣΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΑ ΜΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΔΑΝΤΕΛΑ.
 ΙΔΙΑ ΔΑΝΤΕΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΔΙΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΝΙΚΙΑ
Η ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΗΤΑΝ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΜΠΛΕ ΚΑΙ Η ΔΕΞΙΑ ΚΟΚΚΙΝΗ.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ


                        ΝΕΑΝΙΚΗ ΠΟΔΙΑ ΚΑΡΟ-  ΡΟΖ ΤΟΥ ΑΡΓΑΛΕΙΟΥ ΤΟΥ 1912.
            ΤΟ ΖΗΠΟΥΝΙ ΚΑΙ Η  ΠΟΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΥΦΑΣΜΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ  ΣΤΟΛΙΣΜΕΝΑ ΜΕ   ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΕΣ ΔΑΝΤΕΛΕΣ ΠΟΥ ΤΙΣ ΕΠΛΕΚΑΝ  ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΕΣ  ΜΕ ΚΛΩΣΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΑΝ ΜΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ  ΓΝΕΣΙΜΟ ΤΟΥ ΜΑΛΛΙΟΥ ΤΩΝ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ


                                                                               1919 ΑΠΟ ΨΑΧΝΑ. 
                  ΟΛΟΜΕΤΑΞΗ ΝΥΦΙΑΤΙΚΗ ΠΟΔΙΑ ΚΕΝΤΗΜΕΝΗ ΜΕ ΑΣΠΡΗ  ΜΕΤΑΞΩΤΗ ΚΛΩΣΤΗ
                                                                  ΑΡΧΕΙΟ : ΓΙΩΡΓΟΥ Α. ΓΕΩΡΓΙΟΥ
                                               ΚΑΘΕΝΙΩΤΙΚΗ ΥΦΑΝΤΗ ΠΟΔΙΑ ΜΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΗ ΔΑΝΤΕΛΑ ΤΟΥ 1920
                                                               ΑΡΧΕΙΟ: ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΜΠΙΣΜΠΙΚΟΠΟΥΛΟΥ



                                                ΝΥΦΙΑΤΙΚΗ ΠΟΔΙΑ ΤΟΥ 1924
 ΠΟΔΙΑ  ΟΛΟΜΕΤΑΞΗ, ΡΟΖ  ΜΕ ΑΝΑΓΛΥΦΑ ΣΧΕΔΙΑ  ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΔΑΝΤΕΛΑ. ΤΑ ΥΠΕΡΟΧΑ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΑ ΜΑΝΙΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΥΛΙΚΟ.
                                                                                             ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ


                                          ΟΛΟΜΕΤΑΞΗ ΚΑΣΤΕΛΙΩΤΙΚΗ ΠΟΔΙΑ ΤΟΥ 193Ο
ΚΕΝΤΗΜΕΝΗ ΜΕ ΧΡΩΜΑΣΤΙΣΤΕΣ ΜΕΤΑΞΩΤΕΣ ΚΛΩΣΤΕΣ, ΤΑ ΥΠΕΡΟΧΑ ΜΑΝΙΚΙΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ  ΑΠΑΡΑΜΜΙΛΟ ΚΕΝΤΗΜΑ
                                           ΑΡΧΕΙΟ :ΕΛΠΙΔΑΣ ΣΟΥΦΡΑ-ΚΑΤΣΙΚΑ



 ΝΥΦΙΑΤΙΚΗ ΟΛΟΜΕΤΑΞΗ ΠΟΔΙΑ ΤΟΥ 1935 ΑΠΟ ΤΑ ΨΑΧΝΑ
 ΚΕΝΤΗΜΕΝΗ ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΗ ΜΕΤΑΞΩΤΗ ΚΛΩΣΤΗ. 
ΤΑ  ΥΠΕΡΟΧΑ ΜΑΝΙΚΙΑ  ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΝΤΗΜΕΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΚΛΩΣΤΕΣ ΚΑΙ  ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΣΧΕΔΙΟ
                                         ΑΡΧΕΙΟ : ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑΣ ΑΡΝΑΡΗ

             1935-  ΚΑΘΕΝΙΩΤΙΚΗ ΒΕΛΟΥΔΕΝΙΑ ΠΟΔΙΑ ΜΕ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
ΤΟ ΜΑΝΙΚΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΣΧΕΔΙΑ ΣΤΟ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟ ΚΕΝΤΗΜΑ.
ΑΡΧΕΙΟ: ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΜΠΙΣΜΠΙΚΟΠΟΥΛΟΥ

                                                  ΤΕΛΟΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ ΄30 ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΕΛΛΑ
ΠΟΔΙΑ ΡΑΜΜΕΝΗ ΜΕ ΥΦΑΣΜΑ "ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ", Η ΙΔΙΑ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΔΙΑΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΜΑΝΙΚΙΟΥ
ΑΡΧΕΙΟ: ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΠΟΛΥΖΩΗ-ΧΕΙΜΩΝΑ
                           
           ΑΝΤΙΓΡΑΦΑ ΜΕΣΣΑΠΙΩΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΦΟΡΕΣΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΌΓΟΥ "ΟΙ ΡΙΖΕΣ"  
     



ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΚΕΙΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ Γ. ΜΠΙΣΜΠΙΚΟΠΟΥΛΟΥ