Οι εικόνες και οι φωτογραφίες που προέρχονται από ιδιωτικά αρχεία, να ΜΗΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΝΤΑΙ

Translate

Πέμπτη 29 Μαΐου 2014

ΟΣΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΡΩΣΣΟΣ

Νικόλαος Καρατζάς: Όσιος Ιωάννης ο Ρώσος

27 Μάιου 2014



   Στις 27 Μαΐου, κάθε χρόνο η Ορθοδοξία μας, τιμά την μνήμη του Οσίου Ιωάννου του Ρώσου στο Προκόπι της Εύβοιας. Κάθε χρόνο είναι χιλιάδες οι πιστοί, οι οποίοι πηγαίνουν να προσκυνήσουν το Ιερό Λείψανο του Όσιου. Όπως επίσης, είναι και εκατοντάδες οι πιστοί που συνεχίζουν να αναβιώνουν το θρησκευτικό «έθιμο», το "τάμα τους" όπως αναφέρουν, δηλαδή να πηγαίνουν να προσκυνήσουν κάνοντας οδοιπορία, έχοντας ως δύναμη στο μακρύ αυτό δρόμο, την πίστη τους.

Ο Όσιος Ιωάννης είχε ως πατρίδα του την Ουκρανία, στην Νότια Ρωσία, με πιθανή χρονολογία γέννησης το έτος 1690. Ο Όσιος μεγάλωσε σε μια χριστιανική οικογένεια λαμβάνοντας τις σωστότερες αρχές και αξίες. Από τα παιδικά του χρόνια έζησε σε μια περίοδο με συχνούς πολέμους. Αποτέλεσμα αυτών ήταν και η δική του συμμετοχή στους πολέμους του 1711 ως στρατιώτης του Τσαρικού στρατού του Μεγάλου Πέτρου της Ρωσίας. Οι Ρωσικές δυνάμεις τότε, μάχονταν τα τουρκικά στρατεύματα, τα οποία ήταν πολύ ισχυρά και είχα σπείρει τον τρόμο σε όλα τα έθνη. Χιλιάδες ήταν οι νεκροί του πολέμου με πολλά παλικάρια, γυναικόπαιδα και γέρους.

Κατά την διάρκεια των πολεμικών εχθροπραξιών, ο Όσιος συλλαμβάνεται αιχμάλωτος και οδηγείται στην Κωνσταντινούπολη και από εκεί στο Προκόπιο, κοντά στην Καισάρεια της Καππαδοκίας σε ένα στρατόπεδο Γενιτσάρων. Εκεί κλεισμένος στο κελί του και καταδικασμένος δέχεται την περιφρόνηση και το μίσος των Τούρκων και ως «άπιστος» δέχεται σκληρά και απάνθρωπα βασανιστήρια. Υπέμενε όλα αυτά όμως με γενναιότητα, καρτερία και αξιοθαύμαστη δύναμη σε όλους αυτούς τους βασανισμούς. Στους βασανιστές έλεγε: «υπακούω στις διαταγές σας και στις λοιπές υποχρεώσεις μου• την πίστη μου προς τον Χριστό δεν την αρνούμαι».

Ο Όσιος συνέχιζε να ζει υπό αυτούς τους μαρτυρικούς και σκληρούς όρους, με τα βασανιστήρια παίρνοντας δύναμη από τις προσευχές, τις αγρυπνίες και τις νηστείες που έκανε. Το πρώτο του θαύμα που έκανε ο Όσιος με αποτέλεσμα να σταματήσουν τα βασανιστήρια, ήταν προς έναν Τούρκο Αγά. Ο Όσιος έστειλε φαγητό με έναν Άγγελο Κυρίου από το Προκόπιο της Μ. Ασίας, στον Αγά στην Αραβία και το έφαγε ζεστό. Το οικόσημο που είχε το πιάτο πάνω έκανε γνωστό στον Αγά πως ήταν απεσταλμένο από τον Όσιο. Αυτό το θαύμα αποτέλεσε την αρχή για το τέλος των βασανιστηρίων του από τους Τούρκους.

Αυτή η πνευματική, η θρησκευτική και η ηθική ακτινοβολία του Όσιου σταμάτησε στις 27 Μαΐου του 1730. Ήταν μια μέρα, όπου ο Όσιος ειδοποίησε τον ιερέα και εκείνος του πήγε τη Θεία Κοινωνία μέσα σε ένα μήλο που το είχε κουφώσει. Μετά από τις προσευχές και τις γονυκλισίες, κοινώνησε εκεί στον στάβλο που τον είχαν αναγκάσει να ζει οι Τούρκοι, όσο καιρό ήταν αιχμάλωτος. Μετά την λήψη της Θείας Κοινωνίας, ο Όσιος Ιωάννης πέρασε στην αιώνια αγαλλίαση και στην μακαριότητα.

Η ταφή του Οσίου έγινε μέσα σε βαθιά συγκίνηση και με δάκρυα στα μάτια από τους χριστιανούς του Προκοπίου. Από ένας απλός δούλος, κηδεύτηκε σαν αφέντης με θυμιάματα, λαμπάδες με ευλάβεια και προσοχή.

Όμως το επόμενο θαύμα, ήταν το όραμα που είδε ο γέροντας που μεταλάμβανε τον Όσιο. Είδε σε όραμα τον Όσιο και του έλεγε πως το σώμα του στον τάφο είχε μείνει ακέραιο. Πράγματι μετά από τριάμισι χρόνια ταφής βρέθηκε το σώμα του Οσίου ακέραιο μυρωμένο με την θεία ευωδία που έχει ακόμη και σήμερα. Έπειτα, οι πιστοί με πνευματική ευφροσύνη και ευλάβεια σήκωσαν σαν θείο δώρο το Ιερό Λείψανο και το μετέφεραν στον ναό όπου αγρυπνούσε ο Όσιος.

Μια από τις τελευταίες ταλαιπωρίες του Ιερού Λειψάνου, ήταν αυτή που δέχτηκε από τον Οσμάν, τον απεσταλμένο του Σουλτάνου. Μετά από διαμάχη με τον Ιμπραήμ της Αιγύπτου, ο Οσμάν ήθελε να κάψει το σώμα του Οσίου. Όμως, μετά από θαύμα, το σώμα του Οσίου, ενώ βρισκόταν στην πυρά κινήθηκε με αποτέλεσμα οι Τούρκοι να φύγουν τρέχοντας. Την επόμενη μέρα οι χριστιανοί πιστοί βρήκαν το σώμα του Όσίου ακέραιο, μυρωμένο και ευλύγιστο, έχοντας μείνει μόνο το μαύρισμα στο σώμα από τη φωτιά.

Έκτοτε, με το πέρασμα των χρόνων και μέχρι το 1922 και την ανταλλαγή των πληθυσμών του 1923, ο Όσιος γινόταν όλο και περισσότερο γνωστός από τα θαύματά του σε ολόκληρη την κεντρική Καππαδοκία. Μετά την καταστροφή της Μ. Ασίας και μέσα στην λαίλαπα των καταστροφών, οι πρόσφυγες χάνοντας τα πάντα, δεν ξέχασαν να πάρουν μαζί τους τον Ιερό Λείψανο του Οσίου. Από την Καισάρεια στη Μερσίνα και από εκεί πέρασαν στην Ελλάδα. Πρώτος σταθμός ήταν το σημερινό Μακρυμάλλι κοντά στα Ψαχνά και έπειτα μεταφέρθηκε στο Προκόπι της βορείου Ευβοίας.

Τόσα χρόνια ευλογεί τον τόπο ο Όσιος Ιωάννης, δίνει δύναμη σε όλους του πιστούς και με τα θαύματά του και την θεϊκή του δύναμη, μας στηρίζει στα καθημερινά μας προβλήματα και μας καθοδηγεί σε μια ήρεμη ζωή, ευεργετική για τον άνθρωπο.










Επιμέλεια: Νικόλαος Σπ. Καρατζάς

Ιστορικός – Αρχαιολόγος

Μsc Κλασικής Αρχαιολογίας

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ
 http://www.messapianews.gr/eidiseis/messapia/nikolaos-karatzas-osios-ioannes-rosos.html

Κυριακή 11 Μαΐου 2014

ΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕΣΣΑΠΙΩΝ

ΔΗΜΑΡΧΙΑΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΨΑΧΝΩΝ
ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΤΗΚΕ ΕΠΙ ΔΗΜΑΡΧΙΑΣ ΑΝ. ΜΠΑΖΩΤΗ ΣΤΙΣ  7-7-2008

Ο ΔΗΜΟΣ ΜΕΣΣΑΠΙΩΝ
 ΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΚΕ ΜΕ ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 1835 ΜΕ ΕΔΡΑ ΤΗΝ ΚΑΣΤΕΛΛΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ .

ΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΑΥΤΗ  Η ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΩΝ  ΧΩΡΙΩΝ ΕΧΕΙ  ΩΣ ΕΞΗΣ:

ΨΑΧΝΑ 324 ΚΑΤΟΙΚΟΙ, ΚΑΣΤΕΛΛΑ 52,  ΠΟΛΙΤΙΚΑ 127, ΝΕΡΟΤΡΟΥΒΙΑ 152, ΑΚΡΕΣ 20, ΠΑΛΑΙΟΚΥΠΑΡΥΣΣΙ 11  ΚΟΝΤΟΔΕΣΠΟΤΙ 40,  ΜΑΚΡΥΜΑΛΛΗ 7, ΤΡΙΑΔΑ 50 ΚΑΙ ΒΑΤΩΝΤΑΣ 25.

ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΠΡΟΣΑΡΤΗΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΜΕΣΣΑΠΙΩΝ , ΤΑ ΒΡΥΣΑΚΙΑ, ΤΑ ΠΗΓΑΔΑΚΙΑ, ΤΑ ΒΕΡΤΟΥΡΑ, Η ΑΤΤΑΛΗ, Η ΠΛΑΤΑΝΑ, Ο ΠΕΘΑΜΕΝΟΣ, ΤΟ ΚΥΠΑΡΥΣΣΙ, Η ΔΑΦΝΗ , Η ΒΛΑΧΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ.
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.

 Ο ΠΡΩΤΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕΣΣΑΠΙΩΝ ΕΙΝΑΙ
Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΤΣΟΣ  (28 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1836)
ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΣΤΕΛΛΑ.

ΣΤΙΣ 24 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 1837 Η ΕΔΡΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕΣΣΑΠΙΩΝ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΑ ΨΑΧΝΑ ΚΑΙ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΝΕΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ, 
Ο Σ.  ΑΓΓΕΛΗΣ.
ΣΤΙΣ 9 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1840.
 ΜΕ ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ( Περί συγχωνεύσεως των Δήμων της επαρχίας Χαλκίδας), ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ  Ο ΔΗΜΟΣ ΜΕΣΣΑΠΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΟΥ ΣΥΓΧΩΝΕΥΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΡΟΝΗΛΕΩΝ.


ΣΤΙΣ 13 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1866  Ο ΔΗΜΟΣ ΜΕΣΑΠΙΩΝ ΑΝΑΣΥΣΤΑΘΗΚΕ ΕΚ ΝΕΟΥ  ΜΕ ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΟ  ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ ΧΩΡΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΟΙΚΙΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΠΡΙΝ ΣΥΓΧΩΝΕΥΘΕΙ ΤΟ 1840. ΕΔΡΑ ΤΟΥ ΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΨΑΧΝΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ  ΠΛΗΘΥΣΜΟ 2207 ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ. ΔΗΜΑΡΧΟΣ, Ο ΨΑΧΝΙΩΤΗΣ 
ΝΙΚΟΛΑΚΗΣ ΓΚΑΝΑΣ.
Η ΘΗΤΕΙΑ  ΤΟΥ ΔΙΗΡΚΗΣΕ ΠΕΡΙΠΟΥ 4Ο ΧΡΟΝΙΑ.


  27 ΙΟΥΛΙΟΥ 1870 
ΚΑΘΙΕΡΩΝΕΤΑΙ  ΕΠΙΣΗΜΑ ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΑ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΟΥ Α΄, ΤΟ ΕΜΒΛΗΜΑ ΤΟΥ  ΔΗΜΟΥ ΜΕΣΣΑΠΙΩΝ 
(ΦΕΚ 32/ΣΕΛ. 237)
http://psahnaevia.blogspot.gr/2013/07/27.html
ΑΡΧΕΙΟ: Γ.Α. ΓΕΩΡΓΙΟΥ

ΤΟ ΕΤΟΣ 1907 ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ , ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΕΣΣΑΠΙΩΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΕΓΑΛΟΚΤΗΜΑΤΙΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΟΥΛΑΣ.
ΤΟ ΕΤΟΣ 1912 Ο ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΑΛΛΑΖΟΥΝ. ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΕΧΟΥΜΕ
 ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΨΑΧΝΩΝ
 ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΟΙΚΙΣΜΟΥΣ ΒΑΤΩΝΤΑ, ΤΡΙΑΔΑ, ΦΥΓΙΑΙΣ, ΒΡΥΣΑΚΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΗ ΜΑΚΡΥΜΑΛΛΗΣ.
 ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο
   ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΚΑΝΑΣ (ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΚΗ ΓΚΑΝΑ).
Η ΘΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΗΡΚΕΣΕ ΠΕΡΙΠΟΥ 15 ΧΡΟΝΙΑ.

ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 1926- 1933 ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο 
 ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΚΡΗΣ.
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΞΥΠΝΟΣ  ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ 1934 ΕΩΣ ΤΟ 1941, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΝΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΠΑΡΣΑΚΗΣ
ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΥΤΑ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ  ΑΝΑΠΤΥΞΗ  ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΩΝ ΨΑΧΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΣΤΕΛΛΑΣ
ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΟΣ 1941 ΕΩΣ 1943 ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΙΝΑΙ
Ο ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΞΥΓΚΗΣ
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΚΛΕΠΤΥΣΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ.
ΜΕΤΑ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ,  ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΡΙΣΤΗΚΕ  (ΧΩΡΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ)
Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ
(1943-1944)

ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΟΣ 1944 ΕΩΣ 1945 ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΤΡΑΚΑΣ
ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΑΥΤΗ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ  ΣΤΟ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΤΗΝ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΜΑΤΡΑΚΑ.
ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΟΣ 1945 ΕΩΣ 1947, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΙΝΑΙ
Ο ΙΩΑΝΝΗΣ Σ. ΔΟΥΔΑΛΗΣ
ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΟΣ 1947 ΕΩΣ ΤΟ 1948, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΙΝΑΙ
Ο Κ.Σ. ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΟΝ ΑΝΤΙΚΑΤΕΣΤΗΣΕ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ ΜΗΝΕΣ Ο
ΑΝΤΩΝΙΟΣ  Γ. ΜΠΙΣΜΠΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

ΣΤΙΣ 6 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 1949 Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΨΑΧΝΩΝ ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ
ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΝΕΤΑΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΨΑΧΝΩΝ.
ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΟΣ 1949 ΕΩΣ  ΤΟ 1951 ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΕΙΝΑΙ
Ο Κ. ΓΚΑΝΑΣ.
(ΘΗΤΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΟΣ 1948 ΕΩΣ 1951).


ΣΤΙΣ  15 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1951, ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΚΕΡΔΙΖΕΙ
Ο ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΣ ΚΑΙ ΦIΛΟΠΡΟΟΔΡΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΙΡΗΣ.
ΑΡΧΕΙΟ: Γ.Α. ΓΕΩΡΓΙΟΥ


ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ Γ. ΤΣΙΡΗ ΕΙΝΑΙ   Η
ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΨΑΧΝΩΝ  ΩΣ ΕΞΑΤΑΞΙΟ, ΤΟ  ΕΤΟΣ 1952.

ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΟΣ 1955 ΕΩΣ ΤΟ 1970 ΕΚΛΕΓΕΤΑΙ ΔΗΜΑΡΧΟΣ
Ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΑΛΑΗΣ


ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΟΣ 1970 ΕΩΣ ΤΟ 1972 ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΕΚΛΕΓΕΤΑΙ
Ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΓΑΤΣΗΣ.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ ΤΟΥ 1972 ΕΩΣ ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ ΤΟΥ 1973
ΑΝΑΠΛΗΡΩΝΕΙ ΩΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ
Ο ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΚΥΝΗΣ.
ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΟΣ 1973 ΕΩΣ ΤΑ ΜΕΣΑ ΤΟΥ  1974, ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΕΙΝΑΙ
Ο ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΜΙΣΑ ΤΟΥ  1975, ΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΔΗΜΑΡΧΟΣ Ο ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΝΑΚΗΣ.
ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΕΚΛΕΓΕΤΑΙ ΤΟ 1975
Ο ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ.
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΛΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΣ
ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΟΝ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ  ΝΑ  ΟΔΗΓΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΤΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΟΙΓΕΙ ΔΡΟΜΟΥΣ ΣΤΑ ΨΑΧΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΣΤΕΛΛΑ.
ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΕΡΓΟ  ΤΟΥ, ΕΙΝΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ  ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗΣ ΨΑΧΝΩΝ
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΣΤΙΣ 12 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 1978.
ΤΟΝ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ Ο ΑΞΙΟΣ
 ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΚΑΝΑΣ.
ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΟΣ 1979 ΕΩΣ ΤΟ 1982, ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΕΚΛΕΓΕΤΑΙ Ο ΕΥΡΥΜΑΘΗΣ
ΚΩΣΤΑΚΗΣ ΔΟΥΔΑΛΗΣ.
ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΑΥΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΕΙ ΣΤΑ ΨΑΧΝΑ
ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΟΣ 1982 ΕΩΣ ΤΟ 1998 ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΣΤΑ ΨΑΧΝΑ ΕΚΛΕΓΕΤΑΙ
Ο ΣΠ. Α. ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
  ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΟΣ 1998  ΕΩΣ 2010 ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕΣΣΑΠΙΩΝ ΕΚΛΕΓΕΤΑΙ
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΑΖΩΤΗΣ.
ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΟΣ 2010 ΕΩΣ 31-8-2014, ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΙΡΦΥΩΝ-ΜΕΣΣΑΠΙΩΝ
ΕΚΛΕΓΕΤΑΙ Ο
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΟΥΡΟΔΗΜΟΣ.
1-9-2014 ΕΩΣ 2019  
ΓΙΩΡΓΟΣ  ΑΘ. ΨΑΘΑΣ
25-5-2014 ΕΩΣ 25-5-2019
ΓΙΩΡΓΟΣ  ΑΘ. ΨΑΘΑΣ
26-5-2019




ΠΗΓΕΣ:
         -ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΨΑΧΝΩΝ      ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ Α.         ΓΕΩΡΓΙΟΥ
         - Η ΕΥΒΟΙΚΗ ΜΕΣΣΑΠΙΑ    ΤΟΥ Λ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
         - ΤΑ ΨΑΧΝΑ ΕΥΒΟΙΑΣ         ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΣΠ. ΤΖΑΒΑΡΑ
         - ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΨΑΧΝΙΩΤΩΝ