Σάββατο, 16 Μαρτίου 2013

Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΝΤΥΣΙΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΜΕΣΣΑΠΙΑ

Η ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΕΙΩΝ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ


ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ     Β.Γ.Μ.

ΟΙ  ΠΑΛΙΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΠΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΙΜΕΣ ΓΙΑΤΙ  ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ. ΕΞΕΤΑΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΝΤΥΣΙΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΓΧΡΟΝΑ ΞΕΔΙΠΛΩΝΕΤΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ  ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ.

ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ, ΤΑ ΨΑΧΝΑ ΚΑΙ Η ΚΑΣΤΕΛΛΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΧΑΛΚΙΔΑ ΚΑΙ ΑΘΗΝΑ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΔΕΧΟΝΤΑΙ   ΔΥΤΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΙΑΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΤΡΟΠΟ ΝΤΥΣΙΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ. ΚΥΡΙΩΣ ΟΙ ΝΕΟΙ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ  ΑΠΟ ΕΥΚΑΤΑΣΤΑΤΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΒΛΗΘΟΥΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΥΙΟΘΕΤΟΥΝ ΤΟ "ΦΡΑΓΚΙΚO" ΝΤΥΣΙΜΟ Η΄ "ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ".
  ΠΡΙΝ ΤΟ Β΄ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ ΣΥΝΥΠΑΡΧΕΙ Η ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΦΟΡΕΣΙΑ

1918 / ΝΕΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ. ΤΟ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙ ΕΧΕΙ ΔΕΧΤΕΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΜΟΔΑ.
(ΑΡΧΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α. ΓΕΩΡΓΙΟΥ)
26 - 7-1919 - ΝΕΑΡΟΙ ΨΑΧΝΙΩΤΕΣ ΦΟΡΟΥΝ ΤΑ ΚΑΛΑ ΤΟΥΣ ΡΟΥΧΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΒΟΛΤΑ
ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ ΠΟΥ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ Η ΠΟΛΙΟΥΧΟΣ ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ. 
ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΣΤΟ ΜΟΝΤΕΡΝΟ ΝΤΥΣΙΜΟ ΔΕΝ ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟ ΖΩΝΑΡΙ ΣΤΗ ΜΕΣΗ,  ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΛΟΙΠΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΤΡΟΠΟ ΝΤΥΣΙΜΑΤΟΣ
(ΠΡΟΣΩΛΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ)



 
1919 - ΝΕΑΡΟΣ ΓΑΜΠΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΚΑΣΤΕΛΑΣ  ΦΟΡΑΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΣΤΟΛΗ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΤΑΣΗ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΞΕΝΟΦΕΡΤΟ ΝΤΥΣΙΜΟ.
(ΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑΝΝΑΣ Γ. ΔΟΥΔΑΛΗ)

1920 -  ΨΑΧΝΙΩΤΗΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΜΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ
 ΔΥΣΚΟΛΑ ΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΑΠΟΧΩΡΙΖΟΝΤΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΝΤΥΣΙΜΟ. ΘΕΩΡΟΥΣΑΝ ΤΟ ΜΟΝΤΕΡΝΟ ΝΤΥΣΙΜΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥΣ ΜΗ ΣΟΒΑΡΟ.
(ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ)
1921 - ΓΑΜΠΡΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΨΑΧΝΑ ΜΕ ΜΟΔΕΡΝΟ " ΦΡΑΓΚΙΚΟ" ΚΟΣΤΟΥΜΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΕΚΕΙΝΗ
(ΑΡΧΕΙΟ ΙΩΑΝΝΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΜΑΛΑΓΑ)

1930-ΠΑΡΑΛΙΑ  ΧΑΛΚΙΔΑΣ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΟΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΙΣ  ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΑΝΔΡΙΚΟ ΝΤΥΣΙΜΟ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ  ΠΟΙΚΙΛΟΥΝ
ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΟΣΥΓΚΡΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ. 
ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΥ ΣΥΝΥΠΑΡΧΕΙ  ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΜΕ ΤΟ ΜΟΔΕΡΝΟ ΝΤΥΣΙΜΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΠΙΑΣ.
 ΕΠΙΣΗΣ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΚAI ΤΟ ΠΑΠΙΓΙΟΝ ΩΣ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ.
(ΑΡΧΕΙΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ Σ. Β. ΔΟΥΔΑΛΗ)
οχι αναδημοσιευση

1930
ΠΟΛΥ ΚΟΜΨΗ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ.

ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ  ΤΟΥ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΙΚΟΝΙΖΟΜΕΝΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΧΡΩΜΙΑ ΕΙΝΑΙ  Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΕΞΗ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΥ


ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ ΝΕΟΥ ΑΝΔΡΑ ΜΕ ΓΑΜΠΡΙΑΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΥΜΙ  /    1930

1931 -  ΓΑΜΠΡΟΣ
ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΣΤΙΣ ΓΡΑΒΑΤΕΣ. Η ΜΟΔΑ ΣΤΟ ΑΝΔΡΙΚΟ ΡΟΥΧΟ ΕΧΕΙ ΕΙΣΧΩΡΗΣΕΙ ΠΟΛΥ ΝΩΡΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΠΙΑΣ.
ΑΥΤΟ ΦΑΝΕΡΩΝΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ.
ΑΡΧΕΙΟ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΜΠΙΣΜΠΙΚΟΠΟΥΛΟΥ


1931 - ΚΑΘΕΝΟΙ
ΣΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΠΙΑΣ ΚΥΡΙΑΡΧΕΙ ΚΥΡΙΩΣ Η ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΥΠΟΡΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ.
ΝΕΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΣΤΕΛΑ / ΤΕΛΟΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΄30 ΑΡΧΕΣ ΄40
Η ΚΑΠΑΡΤΙΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΛΤΟ ΔΙΝΟΥΝ ΣΤΥΛ ΚΑΙ ΑΕΡΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ 
 ΑΡΧΕΙΟ ΜΑΡΙΑΣ ΧΟΥΜΠΑ ΑΡΝΑΡΗ



ΚΑΣΤΕΛΑ  1945
  ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ΄40 ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΦΑΡΔΙΑ







































ΠΛΑΤΑΝΑ 1953
  ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ ΄50 ΤΟ ΡΙΓΕ ΚΟΣΤΟΥΜΙ ΚΑΙ ΤΟ ΡΕΜΠΟΥΜΛΙΚΟ ΔΙΝΕΙ ΣΤΥΛ ΚΑΙ ΑΡΧΟΝΤΙΑ
ΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑΝΝΗ ΡΟΥΣΟΔΗΜΟΥ


ΑΝΔΡΑΣ 1956
ΠΑΝΤΕΛΟΝΙ ΦΑΡΔΥ ΜΕ ΜΕΓΑΛΑ "ΡΕΒΕΡ¨" ΚΑΙ ΠΟΥΚΑΜΙΣΟ
 Η ΓΙΟΡΤΙΝΗ  ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΑΝΔΡΑ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ

1957 / ΝΕΑΡΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΣΤΗ ΒΟΛΤΑ. ΤΟ ΚΟΣΤΟΥΜΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟ "ΦΕΤΙΧ' ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια: