Οι εικόνες και οι φωτογραφίες που προέρχονται από ιδιωτικά αρχεία, να ΜΗΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΝΤΑΙ

Translate

Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2012

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ ΨΑΧΝΩΝ ΕΥΒΟΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΥΡΩ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΒΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ (2)

  ΟΧΙ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ  ΟΙ ΦΩΤΟ   


  Η ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΒΑΣΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑ Ι ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΟΥ 19ου ΚΑΙ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ.
   ΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ
  ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ "ΖΗΠΟΥΝΙΑ Η ΣΕΓΚΟΥΝΙΑ' ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΠΙΑΣ
 Σ΄ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΦΘΟΝΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ,  ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΙΣΤΟΥ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ. ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ  ΤΗΝ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΑΣΤΡΩΜΑΤΩΣΗΣ.
                    
 ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΦΩΤΟ  Β.Γ.Μ. 


1918 / ΝΕΟΣ ΜΕ ΑΡΧΟΝΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΨΑΧΝΩΝ ΚΑΣΤΕΛΑΣ
 ΚΩΣΤΗΣ ΣΤΑΜΕΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

                                  ( ΑΡΧΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Α. ΓΕΩΡΓΙΟΥ)


     1919 - ΖΕΥΓΑΡΙ ΜΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΚΑΣΤΕΛΛΑΣ.
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΝΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΚΕΡΑΜΙΔΑ
 ΣΠΑΝΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΔΙΟΤΙ  ΟΙ  ΝΕΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΠΙΑΣ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ, ΣΠΑΝΙΑ  ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΣΤΟΛΕΣ. 
ΛΟΓΩ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ  ΚΑΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ  Η ΜΕΣΣΑΠΙΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΑ  ΨΑΧΝΑ ΚΑΙ Η ΚΑΣΤΕΛΛΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ ΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΚΑΙ ΑΘΗΝΑΣ  ΚΑΙ Η ΕΜΠΟΡΙΚΗ  ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΗ,  ΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΩΡΙΣ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟ "ΦΡΑΓΚΙΚΟ"  ΝΤΥΣΙΜΟ
                                                (ΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑΝΝΑΣ Γ. ΔΟΥΔΑΛΗ)

ΣΤΙΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ, ΣΠΑΝΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΠΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΤΩΝ ΨΑΧΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΥΡΩ ΠΕΡΙΟΧΗΣ. ΜΕ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ  ΑΥΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΠΡΟΒΑΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ.
Η ΚΑΘΕ ΦΟΡΕΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΑΤΡΟΠΤΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΝΔΡΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ,

                                  1921 -  ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΑΛΑΓΑ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΝΙΚΟΥ 
                                            ΝΥΦΙΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ. 
                                               (ΑΡΧΕΙΟ ΙΩΑΝΝΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥ - ΜΑΛΑΓΑ)

 ΤΑ ΚΛΗΔΟΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΜΗΜΑ  ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΟ  ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΠΟΙΚΙΛΟΥΝ (ΧΡΥΣΟ, ΠΟΛΥΤΙΜΟΙ ΛΙΘΟΙ, ΑΣΗΜΙ, ΧΑΛΚΟ, ΜΠΡΟΥΤΖΟ) ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΚΟΠΕΛΑΣ.






                   1926-             ΕΛΕΝΗ   ΜΠΙΣΜΠΙΚΟΠΟΥΛΟΥ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΒΛΑΧΟΥ
ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΙΝΗ ΒΕΛΟΥΔΕΝΙΑ  ΚΑΙ ΟΛΟΚΕΝΤΗΤΗ ΣΤΟ ΧΕΡΙ  ΦΟΡΕΣΙΑ  ΜΕ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΑ ΜΑΝΙΚΙΑ ΣΤΟ ΖΗΠΟΥΝΙ,  ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΘΕΝΟΥΣ.  ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΧΡΩΜΑ ΕΙΝΑΙ ΜΠΛΕ ΜΩΒ, ΣΤΑ ΠΛΟΥΣΙΑ  "ΦΛΟΥΡΙΑ" ΔΙΑΚΡΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟ.
                                  (ΑΡΧΕΙΟ  ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΜΠΙΣΜΠΙΚΟΠΟΥΛΟΥ)



1927 - ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΓΙΟΡΤΙΝΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΜΕ ΟΛΟΚΕΝΤΗΤΑ ΜΑΝΙΚΙΑ ΚΑΙ ΠΟΔΙΑ, Η ΤΡΑΧΗΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΒΑΜΒΑΚΕΡΟ ΥΦΑΣΜΑ ΜΕ ΕΝΤΥΠΩΑΣΙΑΚΑ ΒΟΛΑΝ. ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗΝ ΑΔΕΡΦΗ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ ΜΟΥ, ΜΑΡΙΑΣ ΚΑΡΑΜΟΥΖΗ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΠΑΣΣΑΛΗ
                                                                (ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ)

 Η   ΦΟΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΥΠΑΝΔΡΩΝ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ  ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΚΑΙ ΠΛΟΥΜΙΣΤΗ. ΦΑΡΔΙΑ ΜΑΝΙΚΙΑ ΚΕΝΤΗΜΕΝΑ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΕ ΔΑΝΤΕΛΕΣ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΕΣ Η ΕΤΟΙΜΕΣ ΤΙΣ ΛΕΓΟΜΕΝΕΣ "ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ". ΤΑ  ΥΦΑΣΜΑΤΑ
ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΗΝ  ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΕΙΝΑΙ  ΑΠΟ ΒΕΛΟΥΔΟ Η     ΥΦΑΣΜΑ ΤΟΥ ΑΡΓΑΛΕΙΟΥ. ΤΟ ΜΕΤΑΞΩΤΟ ΥΦΑΣΜΑ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΟΙ ΠΟΛΥ ΠΛΟΥΣΙΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΝΥΦΙΑΤΙΚΗΣ ΦΟΡΕΣΙΑΣ.


1925-1930
ΓΙΟΡΤΙΝΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΕΝΗΛΙΚΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΚΑΣΤΕΛΛΑΣ. ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΞΩΤΗ.  ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ, ΤΟ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟ ΚΕΝΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΔΙΑ. -- ΕΙΚΟΝΙΖΟΜΕΝΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΝΤΑΒΟΥ--ΑΡΧΕΙΟ Δ.ΧΕΙΜΩΝΑ ΑΠΟ   http://www.messapianews.gr/istoria/messapia/photographiko-uliko-apo-to-arkheio-tes-demetras-kheimona.html
ΟΙ ΦΟΡΕΣΙΕΣ ΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ ΥΛΙΚΑ  ΜΕ ΑΥΤΕΣ ΤΩΝ ΝΕΑΡΩΝ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ, ΑΛΛΑ ΗΤΑΝ ΠΙΟ ΛΙΤΕΣ ΚΑΙ "ΣΟΒΑΡΕΣ" .


Η ΠΟΔΙΑ
 ΗΤΑΝ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΜΕΝΗ ΜΕ ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΥΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΥΠΟΛΟΙΠΗΣ ΦΟΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ  ΜΕΣΟ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ  ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ. ΤΟ ΓΟΥΣΤΟ , Η ΦΙΝΕΤΣΑ, Η ΕΠΙΔΕΞΙΟΤΗΤΑ   ΚΑΙ  Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΥΝΑΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΟΠΕΛΑΣ, ΑΠΟΤΥΠΩΝΟΤΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΣΕ ΑΥΤΟ  ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΦΟΡΕΣΙΑΣ.
1895-1899 - ΥΦΑΝΤΗ ΓΙΟΡΤΙΝΗ ΠΟΔΙΑ  ΤΟΥ ΑΡΓΑΛΕΙΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΗ ΕΞ΄ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ  ΑΠΟ ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ  ΠΑΡΗΓΑΓΑΝ  ΟΙ ΜΕΣΣΑΠΙΩΤΕΣ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΕΓΧΩΡΙΕΣ ΑΚΑΤΕΡΓΑΣΤΕΣ  ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΓΙΑΓΙΑ ΜΟΥ, ΧΡΙΣΤΙΝΗ ΠΑΣΣΑΛΗ  ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΚΑΡΑΤΖΑ.
( ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ)

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ
ΤΟ ΝΗΜΑ  ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΛΛΙ ΤΩΝ ΠΡΟΒΑΤΩΝ ΠΟΥ ΕΙΧΕ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.
ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ ΚΟΥΡΕΥΑΝΕ ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΛΟΓΩ ΖΕΣΤΗΣ. ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΖΩΜΑΤΑΓΑΝΕ ΤΟ  ΜΑΛΛΙ ΓΙΑ ΝΑ ΦΥΓΕΙ Η "ΣΑΡΙΑ" . ΕΠΕΙΤΑ ΤΟ ΠΛΕΝΑΝΕ ΣΤΟ ΠΟΤΑΜΙ.  ΣΥΝΗΘΗΣΜΕΝΟ ΜΕΡΟΣ, ΗΤΑΝ ΣΤΗ ΘΕΣΗ "ΚΟΜΑ" ( ΣΤΟ ΜΥΛΟ ΤΟΥ ΚΑΙΑΦΑ).
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΕ ΤΟ "ΞΑΣΙΜΟ" ΓΙΑ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΘΟΥΝ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΑΚΙΑ.
ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΣΕΙΡΑ ΗΤΑΝ ΤΟ ΛΑΝΑΡΙΣΜΑ, ΤΟ ΓΝΕΣΙΜΟ, ΤΟ ΚΟΥΒΑΡΙΑΣΜΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΙΜΗ, ΤΟ ΒΑΨΙΜΟ (ΑΠΟ ΦΥΣΙΚΕΣ ΥΛΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΝ ΑΠΟ ΡΙΖΕΣ, ΦΥΛΛΑ, ΚΑΡΠΟΥΣ), Ο ΑΡΓΑΛΕΙΟΣ.

 

ΤΡΙΤΗ ΓΕΝΙΑ ΦΟΡΑΕΙ ΟΛΟΜΕΤΑΞΗ ΜΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟ ΚΕΝΤΗΜΑ, ΝΥΦΙΑΤΙΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΗΣ  ΔΟΥΔΑΛΗ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΡΟΥΣΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ  1925.
                                                                 (ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ)
 


 

ΤΡΙΤΗ ΓΕΝΙΑ ΦΟΡΑΕΙ  ΓΙΟΡΤΙΝΗ ΝΕΑΝΙΚΗ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΥΦΑΝΤΗ ΤΟΥ ΑΡΓΑΛΕΙΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΡΟΣ ΜΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΗ ΔΑΝΤΕΛΑ ,
 ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ ΓΑΤΣΗ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΠΑΣΣΑΛΗ ,  ΤΟΥ  1912.
           (ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ).
                          http://psahnaevia.blogspot.gr/2012/03/1_17.html
                                            ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ 1

                         http://psahnaevia.blogspot.gr/2012/05/blog-post.html
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΝΤΥΣΙΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ  ΣΤΗ ΜΕΣΣΑΠΙΑ
 
 ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΨΑΧΝΙΩΤΕΣ ΠΟΥ ΕΧΑΣΑΝ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ  ΣΤΟΝ Α΄ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟ 1912-1913!!!